נתניהו בקבלת פנים בכנסת: "אוקראינה היא ערש החסידות"

    איתי גדסי No Comments on נתניהו בקבלת פנים בכנסת: "אוקראינה היא ערש החסידות"
    2:28
    21.05.24
    נתי קאליש No Comments on האדמו"ר מאמשינוב הורה: "לנסוע למירון, לא חושב שיש סכנה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היום נערכה במשכן הכנסת קבלת פנים חגיגית לנשיא אוקראינה פטרו פורושנקו שנמצא בימים האחרונים בביקור ממלכתי בישראל. באירוע נכחו נשיא המדינה ראובן ריבלין, ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר האופוזיציה יצחק (בוז'י) הרצוג.

    נתניהו הזכיר בנאומו את הקשר המיוחד של ישראלים רבים לעיירה קטנה באוקראינה: "אדוני הנשיא, אתה וודאי יודע שעשרות אלפי ישראלים נוסעים מדי שנה לאוקראינה, בין אם מדובר על ביקור קרובים, מסעות שורשים או רצון לפקוד את קברו של רבי נחמן באומן ואתרים יהודים אחרים. אוקראינה היא ערש החסידות,ממנה התפשטה לכל רחבי מזרח אירופה".

    בדבריו הארוכים ששילבו סקירה היסטורית לצד פוליטיקה בינלאומית, לא היסס ראש הממשלה להזכיר את חלקם של האוקראינים בשואה: "בסיפור הגלות של עם ישראל, פרק אוקראינה תופס מקום מרכזי. יש בו דפים שחורים ורווי כאב, ולצדם דפים שזוהרים באור גדול. איננו יכולים ואיננו רשאים לשכוח את הימים שבהם היינו חסרי כוח ומגן, נרדפים עד צוואר".

    "דמנו נשפך כמים בפוגרומים, ברדיפות אלימות ששיאן בטרגדיה העצומה שפקדה אותנו במאה העשרים. בשואה ירד הכורת גם על יהודי אוקראינה, רובם הגדול הושמדו באכזריות על ידי כוחות הרשע הנאצים ומשתפי הפעולה אתם".

    גם הנשיא האוקראיני הזכיר בנאומו: אנחנו חייבים לזכור את המאורעות השלילים בהיסטוריה כשמשתפי פעולה סייעו לנאצים לחתור לפתרון הסופי. עם הקמתה אוקראינה ביקשה סליחה על כך ואני עושה את זה עכשיו בכנסת ישראל מול פניהם של ילדי ונכדי קורבנות השואה, אשר חוו על בשריהם את הזוועה הנוראית. אני עושה זאת מול כל אזרחי מדינת ישראל".

    "האירועים הטרגיים של העבר דורשים מאיתנו לחנך את ילדנו על עקרונות כבוד האדם, סובלנות וחופש. בדיוק על זה אנחנו נלחמים באוקראינה", דברי הנשיא האורח.



    0 תגובות